I LOVE YOU DUBSTEP

Sitter här och taggar upp med lite kaffe och dubstep, ska snart börja göra lite vettigheter när jag orkar. Ikväll är det kröktime också, 20 årsfest för Mimmi, woop. (Grattis!) Blir lite förkrök hos mig med Ida, Bex, Nelia, Nadija och förmodligen Paula, ska bli lite trevligt faktiskt.
Gårdagen då? Jo, gick till skolan till typ halv fem, gick snabbt hem för att slänga mig i duschen (det var snuskigt kallt ute igår) efter det så gjorde jag mig iordning för att gå och möta babe för att sedan dra vidare till Napoli för att äta pizza/sallad. Efter det gick vi hem och softade, det var väl allt som hände.


Måste yttra mig om en sak som störde mig och bekymrade en del. För någon dag sen var jag inne och klickade runt och kom på något sätt in på en blogg som en tjej vid 15 års ålder. (Hon är född 1993). Hon skrev att hon väntade ett barn. Alltså.. hur kan man ens riskera sin barndom så mycket? Bruden har inte ens börjat gymnasiet än och väntar barn med en kille som är typ fem år äldre. Jag förstår inte, jag kommer aldrig förstå den här situationen. Tjejen kommer aldrig få leva som ett barn ska, iaf i den unga åldern. Hur vill man ens riskera något sånt? Och att föräldrarna går med på det också, visserligen, dem kan ju inte tvinga henne att göra abort, men någon gräns borde det väl ändå finnas? Herregud, när man bestämmer sig för att skaffa knodd så ska man väl ha en schyst inkomst, en lägenhet, ett jobb och en bil? Varför är det ingen som tänker på det i dagens läge?

Kommentarer

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0