Förlåt men..

Folk som mår dåligt................. behöver jag säga mer. Det finns nog inget mer tragiskt än det. Det enda dem är "bra på" är att få med andra människor i skiten. "Tyck synd om mig blablabla" Jag säger som Magnus Betnér när han talar om feta människor som OCKSÅ tycker synd om sig själv.. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Varför i helvete ska vi tycka synd om er som ALDRIG gör nåt för att förbättra sitsen ni sitter i?! Det hjälper inte att droppa statusar på facebook, det är bara patetiskt och fult gjort. "Undra hur många som gillar/kommenterar :)" LÄGG NER. Mår ni dåligt eller är påväg ner i skiten, GÖR NÅT ÅT SAKEN istället för att dra med andra eller att ens sjunka under jorden.
Brudar som kräver uppmärksamhet om detta som bara säger "jag mår dåligt, åååh det är så synd om mig". Det är så oattraktivt. Det är bara snubbar som typ har suttit halva sitt liv framför en dator som aldrig snackat med en brud som faktiskt tycker att "det är kul att hjälpa till och prata med den personen" eftersom att han aldrig pratat med en brud förut. Eller snubbar som har så dåligt självförtroende och ligger i botten själv som kanske tycker om att "hjälpa till för hon mår ju faktiskt inte bra och det gör ju knappt jag heller så då kan vi båda må dåligt."

Det är så fruktansvärt oattraktivt som sagt. Fan gör nåt åt saken innan det går åt helvete, än att det ska gå åt helvete och det enda du ska prata om är om hur DU mår. Det är så tråkigt. Att sitta och lyssna på en person som mår så om man ska "försöka" hjälpa som ändå inte tar åt sig utav det man säger? Omfg, om JAG någonsin i hela mitt liv (kommer aldrig att hända iof) skulle vara en sån ATTENTIONWHORE, snälla.. skjut mig jävligt långsamt med en bazooka så jag får lida igenom det jag åstakommit.

DET BLIR ALDRIG BÄTTRE FÖRENS DU SJÄLV GÖR DET BÄTTRE. LÄGG NER!

Kommentarer
Postat av: L

Sen är det juförsig så att dåligt mående kan bero på sjukdomar. Fysiska eller psykiska.

Och det kan även vara så att depressioner och liknande kommer utan att man kan sätta fingret på vad det är som är fel, och då är det otroligt svårt att göra något åt det.

Sen kan jag hålla med om att man kanske ska försöka att inte dra med sig andra ner. Och att inte söka uppmärksamhet på fel sätt. Bättre att bara be om hjälp och säga att man skulle behöva stöd och få prata av sig.

Men dåligt mående är inte alltid svart eller vitt...

2012-01-17 @ 18:51:44
URL: http://lindalorina.blogspot.com

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0